ďťż
Kto gdzie siedzi na weselu?
ďťż
Strona startowa




krystalizacja - 2008-03-04 19:31
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  witajcie, staram się w jednym miejscu zebrać dobre rady dotyczące wesela, ślubu i zaoszczędzenia pieniędzy w procesie przygotowań. Jeśli macie ochotę- zajrzyjcie. Możecie też pisać do mnie jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości.Chętnie doradzę zamieszczając kolejny artykuł.
http://jaktozrobic.ovh.org -> wejdzcie w dzial RODZINA I PARTNERSTWO a potem w SLUB I WESELE. Jeszcze dzis zamieszcze artykul jak sobie poradzic z rozwiedzionymi rodzicami.Pozdrawiam! :-)
tu link prosto do artykułu jak usadzic gosci: http://jaktozrobic.ovh.org/index.php...-usadzic-gosci




martucha84 - 2008-03-12 08:45
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  witajcie, do mojego slubu tez jeszcze troche czasu (sierpien 2009) ale czesto sie nad winietkami zastanawialam, i uwazam ze to swietny pomysl. Na weselu znajomych byly karteczki i niebylo bałaganu i rozbicia znajomych... na winietkach było napisane np. Jan Kowalski i Jan Kowalski, wiadomo było że to dla Jana i osoby towarzyszacej, ale ja sie zastanawiam czy czasem nie dzwonic i niepytac o nazwisko.. choc jesli bedzie jakas zmiana "nagła" osoby towarzyszacej to nie wiem czy to byłby dobry pomysl...

Mam pytanie, kto kołowas bedzxie siedział swiatkowie czy rodzice.. ja widzialam ze swiatkowie.. i dopiero rodzice.. a wy jak myslicie?

doczytałam ze baranka ma podobny problem... :D
malin30 swietne rozwiazanie ze stolem w litere T, ale co jesli beda 2 długie stoły po dwoch stronach parkietu?



katarzynka123 - 2008-03-17 09:39
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  witam,ja nie będę "ustawiać" gości : po pierwsze niech każdy usiądzie gdzie mu sie podoba, po drugie będę miała koło 200 gości więc ustalanie kto z kim chce siedzieć graniczy z cudem, ,szczególnie że stołu są po 12-16 osób. z dsrugie strony każdy by wiedział gdzie ma sie kierować i nie było by bałaganu. są i plusy i minusy - ale w gruncie rzeczy nie chcę się w tym dniu przejmować jeszcze tym, że ten nie chce siedzieć z tym, a woli z tamtym, a jeszcze jak by się poprzesiadali itd. itp. ale co tam, czy będą usadzani goście czy nie to i tak będzie to wspaniały dzień : ) prawda ??



kliwia - 2008-03-17 09:53
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  katarzynka123 przy takiej ilości gości na Twoim miejscu bym ustaliła kto gdzie siedzi. To usprawni wesele w pierwszej jego fazie, no i pary będą siedzieć razem Nie będzie sytuacji że ktoś nie ma miejsca obok swojej połówki. Potem i tak się goście pousadzają wg uznania.




martucha84 - 2008-03-17 10:54
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez kliwia (Wiadomość 6926298) katarzynka123 przy takiej ilości gości na Twoim miejscu bym ustaliła kto gdzie siedzi. To usprawni wesele w pierwszej jego fazie, no i pary będą siedzieć razem Nie będzie sytuacji że ktoś nie ma miejsca obok swojej połówki. Potem i tak się goście pousadzają wg uznania. popieram...
moim zdaniem im wieksze wesele tym potem wiekszy balagan przy siedzeniu... jak jest np 40 osobto kazdy jakos to rozwiaze i nie ma metliku, a w przypadku 100 czy 200 osob bedzie zmaieszanie, wiec tymbardziej bym ustalila kto gdzie siedzi...
moja kolezanka miala duze wesele (150osob) i oprocz kartek kto gdzie siedzi rozdala gosciom aka mini ulotke z rozrysowanymi stolikami i na kolorowo zaznaczonym ich miejscem - nie bylam na weselu wiec nie wiem jak to do konca wyszlo.. mysle ze wlasnie przy duzych weselach moze byc jesczez zamieszanie z szukaniem siebie na winietkach dlatgo taka karteczka tez by sie przydala...



nel_a - 2008-03-17 11:19
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez martucha84 (Wiadomość 6926870) popieram...
moim zdaniem im wieksze wesele tym potem wiekszy balagan przy siedzeniu... jak jest np 40 osobto kazdy jakos to rozwiaze i nie ma metliku, a w przypadku 100 czy 200 osob bedzie zmaieszanie, wiec tymbardziej bym ustalila kto gdzie siedzi...
moja kolezanka miala duze wesele (150osob) i oprocz kartek kto gdzie siedzi rozdala gosciom aka mini ulotke z rozrysowanymi stolikami i na kolorowo zaznaczonym ich miejscem - nie bylam na weselu wiec nie wiem jak to do konca wyszlo.. mysle ze wlasnie przy duzych weselach moze byc jesczez zamieszanie z szukaniem siebie na winietkach dlatgo taka karteczka tez by sie przydala...
u nas było 60osób i było zamieszanie. Część gości jeszcze szampana sie nie napiła a już rzucali torbami na krzesła żeby sobie zająć:/ myślałam że mnie szlag trafi- nie powiem skąd byli ci co tak robili bo nie chce żeby wyszło ze mam na myśli wszystkich. Później byl problem bo zostało po 1 krześle na dwóch końcach stołu i para nie miała jak usiąć- dopiero moja mam musiała zprowadzić porządek bo pomimo że teściowa tam siedziała to jej to najwyrażniej zwisało bo siedziała sobie jak dama i nic ją nie obchodził. Miały być u nas wiztówki...najpierw teściowa, moj tata i babcia twierdziali że to zły pomysł, 2 dni przed ślubem teściowa zgodziła się ale już nie zdąrzyliśmy z tym wszystkim...a szkoda.

powodzenia dziewczyny i oby u Was było wszystko ślicznie :)



dzustam - 2008-03-17 11:56
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nel_a (Wiadomość 6927090) Część gości jeszcze szampana sie nie napiła a już rzucali torbami na krzesła żeby sobie zająć:/ myślałam że mnie szlag trafi- nie powiem skąd byli ci co tak robili bo nie chce żeby wyszło ze mam na myśli wszystkich. Rozumiem zdenerwowanie, brak jakiejkolwiek kultury.

Fakt, że kiedyś byłam na ślubie i weselu, które wyglądało tak: ślub w miejscowości oddalonej o 40 km od ośrodka wypoczynkowego, w którym było wesele.

Ślub opóźnił się o jakieś pół godziny, bo świątynia była zajęta. Wszyscy stali.

Potem sam ślub (nie w kościele, ławek nie ma) wszyscy stali.

Potem dłuuuugie składanie życzeń - wszyscy stali.

Potem transport w upale 40 stopniowym - prawie wszyscy padli.

Potem państwo młodzi zniknęli na 1-2 h na zdjęcia - wszyscy stali w upale lub kręcili się po knajpie (a wokół szczere pola i trochę dalej woda)

Koniec końców jak przyjechali młodzi część ludzi miała już zajęte miejsca, bo inaczej szło po prostu stamtąd wyjechać.

Winietki to jednak dobre rozwiązanie, tylko tej czynności trzeba poświęcić trochę czasu i uwagi.

P.s. Zajęłam miejsce przed przyjazdem państwa młodych pierwszy raz w życiu :o, na buty na wysokim obcasie przez pewien czas miałam ochotę szczekać...



nel_a - 2008-03-17 12:05
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez dzustam (Wiadomość 6927378) Rozumiem zdenerwowanie, brak jakiejkolwiek kultury.

Fakt, że kiedyś byłam na ślubie i weselu, które wyglądało tak: ślub w miejscowości oddalonej o 40 km od ośrodka wypoczynkowego, w którym było wesele.

Ślub opóźnił się o jakieś pół godziny, bo świątynia była zajęta. Wszyscy stali.

Potem sam ślub (nie w kościele, ławek nie ma) wszyscy stali.

Potem dłuuuugie składanie życzeń - wszyscy stali.

Potem transport w upale 40 stopniowym - prawie wszyscy padli.

Potem państwo młodzi zniknęli na 1-2 h na zdjęcia - wszyscy stali w upale lub kręcili się po knajpie (a wokół szczere pola i trochę dalej woda)

Koniec końców jak przyjechali młodzi część ludzi miała już zajęte miejsca, bo inaczej szło po prostu stamtąd wyjechać.

Winietki to jednak dobre rozwiązanie, tylko tej czynności trzeba poświęcić trochę czasu i uwagi.

P.s. Zajęłam miejsce przed przyjazdem państwa młodych pierwszy raz w życiu :o, na buty na wysokim obcasie przez pewien czas miałam ochotę szczekać...
przypomniał mi się ślub w Kielcach i jak w butach na obcasie( a rzadko mnie w nich mozna zobaczyć) musiałam wchodzic pod górę po błotnistym i kamienistym wzgórzu bo tam był kościoł a kierowcA autobusu nie mogl wjechac na górę, nie wiem czemu ten kościół wybrali- nie wszyscy sie zmiescili do srodka a pod koscilem nie mozna bylo ani sypac ryzem ani drobnymi nie mowiac juz o platkach kwiatow. Póżniej z tej góry trzeba było zejsc ;/ porazka, efektem tego spoznilismy sie do sale.
Jak Pary Mlodej nie ma to chyba nie ma wyjscia usiasc mozna :) ale u mnie ledwo kiliszki z szampanem wzieli do rak.



martucha84 - 2008-03-17 12:30
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nel_a (Wiadomość 6927454) przypomniał mi się ślub w Kielcach i jak w butach na obcasie( a rzadko mnie w nich mozna zobaczyć) musiałam wchodzic pod górę po błotnistym i kamienistym wzgórzu bo tam był kościoł a kierowcA autobusu nie mogl wjechac na górę, nie wiem czemu ten kościół wybrali- nie wszyscy sie zmiescili do srodka a pod koscilem nie mozna bylo ani sypac ryzem ani drobnymi nie mowiac juz o platkach kwiatow. Póżniej z tej góry trzeba było zejsc ;/ porazka, efektem tego spoznilismy sie do sale.
Jak Pary Mlodej nie ma to chyba nie ma wyjscia usiasc mozna :) ale u mnie ledwo kiliszki z szampanem wzieli do rak.
wydaje mi ise ze jak nie ma mlodych to jasne mozna usciasc, nikt przeciez niebedzie stal kawal czasu jescze z 10 minut morzna ale wiecej.. ja jednak mam na mysli widok gdy mlodzi wchodza na sale a goscie zamiast spokojnie brac kieliszki z szampanem i czekac na toast zabijaja sie o miejsce.. (bo tak to niestety wyglada)



elais81 - 2008-04-15 12:02
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  U mnie do wesela zostało 3 tygodnie. Wesele dosyć spore bo na 200osób. Ja z Nz jesteśmy za winetkami, a moi rodzice nie. Mówią, że goście mogą sie obrazić, że ich w złym miejscu posadziliśmy, że np. ktoś może woleć siedzieć bliżej muzyki, inny koło okna itp. Ale wiecie chyba nie damy sie naszym rodzicom, i tak im w wielu kwestiach ustępowaliśmy i zrobimy winetki, w gruncie rzeczy to nasz dzień. a nie chciałabym, żeby np. ktoś z mich znjomych siedział, np. koło babci itp.Najgorzej jest dla takich par, które prawie nikogo nie znają na weselu, to przynajmniej można ich posadzić koło takich osób z którymi moga mieć wspólne tematy....



Kalex - 2008-04-15 14:24
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nel_a (Wiadomość 6927454) przypomniał mi się ślub w Kielcach i jak w butach na obcasie( a rzadko mnie w nich mozna zobaczyć) musiałam wchodzic pod górę po błotnistym i kamienistym wzgórzu bo tam był kościoł a kierowcA autobusu nie mogl wjechac na górę, nie wiem czemu ten kościół wybrali- nie wszyscy sie zmiescili do srodka a pod koscilem nie mozna bylo ani sypac ryzem ani drobnymi nie mowiac juz o platkach kwiatow. Póżniej z tej góry trzeba było zejsc ;/ porazka, efektem tego spoznilismy sie do sale.
Jak Pary Mlodej nie ma to chyba nie ma wyjscia usiasc mozna :) ale u mnie ledwo kiliszki z szampanem wzieli do rak.
to był ślub na Karczówce:)

pewnie wybrali to miejsce po albo to była parafia panny młodej albo po prostu chcieli tam mieć ślub :D samo wzgórze jest przepiękne i jak jest ciepło to piękny widok się z Karczówki roztacza, a poza tym to takie malownicze i romantyczne miejsce. Wiele par bierze w Kielcach ślub na karczówce i potem wesele jest w hotelu karczówka :)

co do wjazdu autokaru - ano nie mógł dalej wjechać, bo na Karczówke można wjeżdzać samochodami tylko do miejsca, do którego Was zawiózł - dalej jest już zakaz:ehem: ale fakt faktem, że tam jest niewygodnie wchodzić w obcasach, bo ja sama czasami miałam ochotę zjechać z Karczówki na pupie:D jak byłam tam na spacerze z TŻ-tem i akurat miałam obcasiki (i to nie takie duże... :) )



Mbu83 - 2008-04-21 14:12
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nel_a (Wiadomość 6927090) u nas było 60osób i było zamieszanie. Część gości jeszcze szampana sie nie napiła a już rzucali torbami na krzesła żeby sobie zająć:/ myślałam że mnie szlag trafi- nie powiem skąd byli ci co tak robili bo nie chce żeby wyszło ze mam na myśli wszystkich. Później byl problem bo zostało po 1 krześle na dwóch końcach stołu i para nie miała jak usiąć- dopiero moja mam musiała zprowadzić porządek bo pomimo że teściowa tam siedziała to jej to najwyrażniej zwisało bo siedziała sobie jak dama i nic ją nie obchodził. Miały być u nas wiztówki...najpierw teściowa, moj tata i babcia twierdziali że to zły pomysł, 2 dni przed ślubem teściowa zgodziła się ale już nie zdąrzyliśmy z tym wszystkim...a szkoda.

powodzenia dziewczyny i oby u Was było wszystko ślicznie :)
Buuu... ja bardzo bym chciała winietki bo uwazam ze to genialne i bardzo eleganckie, ale nikt oprocz mnie z TZ'em na czele nie chca sie na to zgodzic. Wiele razy juz byłam na weselu gdzie była wojna o miejsca lub problemy pozniej bo ktos usiadł nie tam gdzie trzeba (np babcia ktora nie tanczy pod klimatyzacją i było jej ciagle zimno wiec ja wyłączyli noi reszta sie gotowała). Nie wiem juz jak ich przekonywac bo tylko sa kłótnie o to. Może jest w tym troche racji bo na sali sa kolumny i ktos posadzony za nimi mogłby sie obrazic ze tam siedzi a tak bedzie mogła miec tylko pretensje do siebie. Chciałam tez podzielić na młodych i starszych no ale jakiś wujek lub ciocia mogliby sie obrazić czemu siedza przy starszych. Sama juz nie wiem. Sa za i sa przeciw noi nie mam powoli juz sily na wojne z TZ o to.
I u nas chyba nie bedzie tak slicznie jakbym chciała:(:(



Minutka26 - 2008-04-29 18:55
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Na weselu u mojej siostry nie było wizytówek i było tak jak pisałyście już wyżej, tj. ludzie zaczęli rzucać torebki i żakiety na krzesła żeby zaklepać sobie jak najlepsze miejsca. w rezultacie ja - siostra plus dodatkowo świadek - siedziałam na drugim końcu stołu (dosłownie), w takiej odległości od pary młodej, że ledwo można ich było dojrzeć z daleka. Natomiast ciotki, które widzimy raz na rok na imieninach ;) - siedziały przy Młodych!!! Po prostu bez komentarza!!! :mad: Tak więc na naszym weselu bez dwóch zdań sami zdecydujemy gdzie kto będzie siedział! a jak nie będą zadowoleni, no cóż - nie da się zadowolić wszystkich, a to w końcu Nasz dzień!!! :jupi:



ewelka111 - 2008-05-05 08:32
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Ja też uważam że wizytówki to dobra sprawa, chociaż zdaje sobie sprawę, że z usadadzaniem gości na pewno będę miała problem. U mnie na weselu stół państwa młodych + starszych stoi osobno, pionowo do niego ustawione będą 4 długie stoły. Dwa po prawej ode mnie zajmie moja rodzinka, 2po lewej od mojego przyszłego męża jego. Tyle wiem na dzień dzisiejszy, zostało mi jeszcze ustalenie kto koło kogo będzie siedział i z tym może być problem (mam na to jeszcze cztery miesiące).
Pomimo tego, że nie wszystkim gościną może spodobać sie gdzie i koło kogo będą siedzieć, to lepsze to niż puszczenie ich w "samopas". Wtedy od początku wesela na pewno każdy czatował by na miejsce.
Ostatnio byłam na dwóch weselach z wizytówkami i sprawdziły się dobrze.



brawurkaaa - 2008-05-20 14:18
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Heh.. ja mam dwa stoły w kształcie litery L, no i wiadomo że przy tym jednym my będziemy siedzieć. tak więc jak zrobimy wizytówki to niektórzy moga sie obrazic że siedza przy drugim stole, nie przy naszym. natomiast jak nie zrobimy wizytówek to boje się że może zdarzyć się tak że jedna rodzina usiądzie przy jednym stole np z nami i co wtedy???? ech.....:(



edyta1421 - 2008-05-28 09:08
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  a u nas będą stoły ułożone w kształcie litery U. No i wiadomo że w centralnym miejscu (pod kotarą z życzeniami dla nas młodych) będziemy siedzieć my z mężem. zawsze tak jest że najbliżej państwa młodych siedzą rodzice i rodzeństwo (przynajmniej tak jest u nas) no a potem inni goście. jakoś to tak symetrycznie wychodzi, że rodzina pana młodego siedzi po stronie pana młodego, a rodzina panny młodej po jej stronie. i jakoś nikt się o miejsca nie bił (przynajmniej ja się nie spotkałam). zresztą w trakcie wesela towarzystwo i tak się wymiesza, bo jak ktoś będzie chciał się "napić" czy pogadać z kimś to poprostu się do niego przysiądzie.



brawurkaaa - 2008-05-28 16:13
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez edyta1421 (Wiadomość 7700327) a u nas będą stoły ułożone w kształcie litery U. No i wiadomo że w centralnym miejscu (pod kotarą z życzeniami dla nas młodych) będziemy siedzieć my z mężem. zawsze tak jest że najbliżej państwa młodych siedzą rodzice i rodzeństwo (przynajmniej tak jest u nas) no a potem inni goście. jakoś to tak symetrycznie wychodzi, że rodzina pana młodego siedzi po stronie pana młodego, a rodzina panny młodej po jej stronie. i jakoś nikt się o miejsca nie bił (przynajmniej ja się nie spotkałam). zresztą w trakcie wesela towarzystwo i tak się wymiesza, bo jak ktoś będzie chciał się "napić" czy pogadać z kimś to poprostu się do niego przysiądzie. masz dobra sytuację bo masz jeden stół, a ja będę miała dwa:( ale nie ma mozliwości innej niestety by były stoły.



maggyboo - 2008-06-25 22:09
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cześć Dziewczyny:),
ciesze się , że wreszcie odnalazłam ten wątek. W sierpniu bierzemy ślub i zastanwaiłam się kogo posadzić obok nas. My będziemy mieć prostokątny stół na 6 osób, więc chcemy posadzić świadków z osobami towarzyszącymi. Rodzice nie chcą siedziec z nami tylko z rodzinami i znajomymi (każdy chce się bawić). Więc tak zrobimy, Wasze posty bardzo mi pomogły i utwierdziły nas w naszym pomyśle:).
Co do winietek? Zdecydowanie winietki uważam za "błogosławieństwo" na weselu.:). My znamy dobrze swoją rodzine i znajomych, i nie będzie dla nas większym kłopotem rozmieszczenie ich przy stolikach. W sali , stoliki będą wolno postawione. Stoliki okragłe po 6 osób. Bardzo się cieszymy z tego, ponieważ komunikacja będzie bez problemowa. Do kazdego z gości dojdziemy bez problemu:). Więc w naszym przypadkum winietki sa jak najbardziej wskazane. Wesele będzie na ponad 100 osób i nie wyobrażam sobie, że goście będą "zajmować" sobie miejscówki. Poza tym, jak pisałam juz w innym watku, na jednym weselu, nie było wienietek i tak to kilka par zostało rozdzielonych.Kobieta i mężczyzna, którzy przyszli jako para, zostali rozsadzeni i siedzieli osobno. Była to dla nich okropna sytuacja i dla młodych też mało komfortowa. Dlatego chcemy uniknąć bałaganu i właśnie takich sytuacji.

Na weselach w których uczestniczyłam, właściwie zawsze były winietki, i uważam , że naprawdę jest to fantastyczny pomysł. My nie chcemy stresować naszych gości;);)



sunbeth - 2008-07-08 21:47
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Hej dziewuszki:*

Przeczytałam większość wypowiedzi i nadal nie jestem przekonana,,,

Jeśli chodzi o wienietki, to nie mam z nimi miłych wspomnień....
Już dwukrotnie byliśmy z moim M na weselu, gdzie musieliśmy usiąść obok jego brata i jego dziewczyny (bardzo się nie lubimy:mad:!!!) a para młoda, która ustawiała winietki była przekonana, że bracia muszą siedzieć koło siebie... akurat... przez całą noc przy stole byłaa sztuczna atmosfera... bo na parkiecie oczywiście nie zwracaliśmy na nich kompletnie uwagi... i wtedy pomyśleliśmy sobie z moim M, że u nas tak nie będzie, każdy niech siada gdzie chce i nie będzie kłopotu.

Myślę, że winietki to dobre rozwiązanie o ile uprzednio para młoda zorientuje się, czy najblizsza rodzina czasem nie drze kotów.

pozdrawiam serdecznie:):-p



tillo - 2008-07-17 19:02
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  ja po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że winietki to dobry pomysł. Tym bardziej, że na naszym weselu będzie bardzo dużo młodych - z różnych ekip, które nie znają się nawzajem.
Chcielibyśmy, żeby wszyscy się integrowali a nie każda grupka bawiła się osobno :(



MisQa - 2008-07-17 19:06
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez tillo (Wiadomość 8256396) ja po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że winietki to dobry pomysł. Tym bardziej, że na naszym weselu będzie bardzo dużo młodych - z różnych ekip, które nie znają się nawzajem.
Chcielibyśmy, żeby wszyscy się integrowali a nie każda grupka bawiła się osobno :(
oj ja mysle, ze mlodzi i tak usiada przy jednym stole :)
my ostatnio bylismy na weseleu i najpierw usiedlismy swoja ekipa, a pozniej tylko mlodzi sie do tego stolu dosiadali i zabawa naprawde przednia byla :D



ewelka111 - 2008-07-17 20:05
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez sunbeth (Wiadomość 8153462)
Myślę, że winietki to dobre rozwiązanie o ile uprzednio para młoda zorientuje się, czy najblizsza rodzina czasem nie drze kotów.

pozdrawiam serdecznie:):-p

Zgadzam się z tym, młodzi muszą się zorientować kto z kim się nie lubi i uwzględnić to przy usadzaniu, mam nadzieje, że mi się to uda:D



sendenhorst - 2008-07-19 13:47
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Powiem tak, ja nie lubie uzasadzania.
Bylama na weselu gdzie kazdy mogl sam usciasc i gdzie chce i bylam gdzie byly karteczki.
Te kartki to dla mnie bezsens.. nie chcialam wcale siedziec tam gdzie mnie usadzono, i tak caly czas siedzialam gdzie indziej, tylko szukalismy gdzie siedzimy i male zamieszanie bylo, tak to kazdy usiadie gdzie chce i jest ok :)



Gisia_00 - 2008-07-30 10:37
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  ja jestem za karteczkami ;)



daqmar - 2008-07-31 11:14
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cześć Dziewczyny. Ja już jestem po slubie i tez miałam dwa stoły, tylko podłużne, tez nie mielismy wyjścia - taki urok sali. Na początku się martwiłam, że osoby które będą siedziec przy drugim stole obrażą się, ale nic takiego nie miało miejsca. Przy naszym stole siedziała cała nasza rodzina, a przy drugim wszyscy znajomi i przyjaciele. Jak się pozniej okazało byli bardzo zadowoleni z miejsc gdyz nie musieli się krępować itp. A żalu nikt nie miał, bo kazdy powinien zrozumieć, ze w takiej wyjątkowej chwili para młoda chce miec jak najblizej siebie rodziców i najblizszą rodzinę. Winietki równiez były, ale faktycznie trzeba poswięcic trochę czasu i dobrze zastanowiec się nad usadzeniem, a wtedy na pewno nei będzie nieprzyjemnych sytuacji.



Kacha1302 - 2008-08-02 10:08
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  U mnie na weselu stoły będą ustawione w taką podkowę i każdy sobie siada tam gdzie chce:)



Nika1980 - 2008-08-04 12:24
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  My równiez mamy klopot z usadzaniem gosci i rodziny ale calkiem innej natury...Rodzina mojego przyszlego meza nie mowi po polsku, moja rodzina nie mowi po holendersku ( po angielsku w sumie tez nie- oprocz mojej siostry, ktora bedzie moja swiadkowa) i naprawde troche stresuje mnie fakt ze nie wiem kto z kim powinien siedziec, zeby mial do kogo przyslowiowa : "gebe otworzyc":))) bedziemy caly wieczor za tlumaczy robic hihihi



joasiah2006 - 2008-08-04 19:37
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Witam! Mój ślub 30 sierpnia :) Ja nie będe się bawić w bileciki z nazwiskami. Nie chcę żeby ktokolwiek miał do mnie pretensje za złe usadzenie. U mnie jest taki zwyczaj, że przy stole z młodymi siadają przyjaciele, znajomi, kuzynostwo (poprostu młodzież) Stól nie będzie długi więc usiądzie przy nim jakieś 6-7 par. Nie chciałabym z góry ustalić kto ma przy nim siedzieć, żeby nikt nie poczuł sie gorszy. Poprostu kto będzie pierwszy ten lepszy i już. Rodziny też nie chcę usadzać. Nawet jeśli obie rodziny się nie znają to wesele jest najlepszym miejscem żeby sie poznać. A ja nie stracę kilku godzin (tak cennych przd weselem) na bileciki. Pozdrawiam! :)



gold-fish - 2008-08-05 11:31
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Mamy 3 stoły, w kształcie podkowy. U mnie też będą winietki. Rodziny będa siedziały razem. TŻ wymyśli kto obok kogo ze swojej rodziny, a ja u swojej- bo wiem kto z kim najlepiej sie bawi. Myślę ze nasi znajomi i przyjaciele usiądą przy głównym stole z nami. Wolę to przemyśleć wcześniej i zaplanować, niż rzucić hasło: zapraszamy do stołów i patrzeć jak goście się kłócą o miejsca.
P.S. byłam na weselu gdzie goście się przeciskali i pod nosem rzucali jakieś przyke uwagi. już na początku niemal sie rodziny pokłóciły- zamiast się integrować :nie:



kasiuleks - 2008-08-05 19:03
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  zgadzam sie z gold-fish - i rowniez bede miala winietki :) z nami przy stole beda siedziec znajomi i "mlodsza" rodzinka a reszta rodziny tez juz mamy rozplanowane kto gdzie bedzie siedzial i wcale nie wydaje mi sie zeby to byl zly pomysl a wrecz przeciwnie :) Bylam pare miesiecy temu na weselu u znajomych i oni nie mieli podpisanych miejsc - nawet nie chce mowic co sie dzialo - zamiast wypic spokojnie szampana i zobaczyc pierwszy taniec mlodych na sali rozpetalo sie jedno wielkie szalenstwo aby zajac wybrane przez siebie miejsce...



magdzia33 - 2008-08-16 16:36
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  my tez bedziemy miec winietki :)
w naszym lokalu sa okragle stoly, wiec nie bedziemy miec raczej problemu z odpowiednim rozplanowaniem miejsc :)
a poza tym nie bedzie bieganiny w stylu kto pierwszy ten lepszy, nie podoba mi sie to!!



soffera - 2008-08-16 16:57
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez joasiah2006 (Wiadomość 8469594) Witam! Mój ślub 30 sierpnia :) Ja nie będe się bawić w bileciki z nazwiskami. Nie chcę żeby ktokolwiek miał do mnie pretensje za złe usadzenie. U mnie jest taki zwyczaj, że przy stole z młodymi siadają przyjaciele, znajomi, kuzynostwo (poprostu młodzież) Stól nie będzie długi więc usiądzie przy nim jakieś 6-7 par. Nie chciałabym z góry ustalić kto ma przy nim siedzieć, żeby nikt nie poczuł sie gorszy. Poprostu kto będzie pierwszy ten lepszy i już. Rodziny też nie chcę usadzać. Nawet jeśli obie rodziny się nie znają to wesele jest najlepszym miejscem żeby sie poznać. A ja nie stracę kilku godzin (tak cennych przd weselem) na bileciki. Pozdrawiam! :) Troche nie rozumiem stwierdzenia: " kto pierwszy ten lepszy" wypowiedzianego przez PM. Właśnie Tobie powinno zależeć żeby siedziały wokoł Ciebie osoby najblizsze ktore najbardziej lubisz a nie np. potworna ciotka - wiecznie narzekajaca, ktora zamiast wypic toast pogna zajac sobie miejsce honorowe przy Was :mdleje:
Każdy planuje rozsadzenie swojej czesci gosci i to na pewno nie trwa godzinami.



magdzia33 - 2008-08-16 18:28
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez soffera (Wiadomość 8615081) Troche nie rozumiem stwierdzenia: " kto pierwszy ten lepszy" wypowiedzianego przez PM.
czy tu chodzi o mnie??



corazon - 2008-09-07 20:46
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  pomysl o karteczkach klelam na poczatku a teraz sie zastanawiam. na weselu mojego brata zostalam wrobiona w ustawianie karteczek co mi sie bardzo nie podobalo. stracilam 3h i bardzo duzo nerwow w starciach z przyszla bratowa. latwo nie bylo bo gosci z naszej strony bylo 160 osob. zeby wyszlo dobrze trzeba miec troche wyczucia i znac rodzinne niuanse kto kogo lubi a kogo widelcem zadzga.. sugerowanie zrobienia plansz przed wejsciem spelzlo na niczym, wiec poczuwajac sie do siostrzanego obowiazku witalam gosci w drzwiach i kierowalam w odpowiednie miejsca, ktory stol (byly 4) i jaka mniej wiecej wysokosc i strona. na szczesie mam dobra pamiec :) goscie panny mlodej chodzili zdezorientowani ale nie moja wina bo ja ich nie usadzalam i nikogo z tej rodziny nie znalam. po weselu goscie dzwonili dziekowac ze tak dobrze jeszcze nigdzie nie siedzieli. podzieleni na rodziny (mamy i taty) a takze mniej wiecej wiekowo. mlodziez i dzieciaki 12 - 17 osobno. wszyscy sie dobrze bawili (z wyjatkiem nadwrazliwego tatusia ktory siedzial 2 stoly dalej i plecami od 17letniego synka hehe) za to dzieciak sie swietnie bawil :) i chociaz sie zaklinalam ze u mnie karteczek nie bedzie to chyba bede musiala ulec.. ech.. brat mi przypomina ze nie wyjde za maz tez sie zaklinalam ;)
jedyna rada to przygotowac sobie plan kilka tyg wczesniej a nie w ostatniej chwili. oszczedzicie sobie duzo nerwow a drobne poprawki to tylko chwila. i zorientujcie sie jakie sympatie i antypatie panuja w rodzinie.. zaoszczedzicie sobie duzo stresu



andziat - 2008-09-29 22:45
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  ja również jestem za winietkami, u nas będą okrągłe stoliki 8 osobowe, z nami będą siedzieli świadkowie z osobami towarzyszącymi (nasz stół jako jedyny jest prostokątny), a z pozostałymi to raczej nie mam problemu z usadzeniem, przecież znam wszystkich gości no i wolałabym uniknąć szaleńczej bieganiny po sali i rzucania się na miejsca :)



nanak - 2008-10-10 09:21
Dot.: Usadzanie gości
  Cytat:
Napisane przez ewa.nea (Wiadomość 689035) U mie obyło się bez wizytówek i zabijania się o miejsca. Goście byli na tyle zorganizowani, że usiedli w mig. I nie było żadnego problemu.
U nas moja rodzina usiadła razem, rodzina męża razem, a nasi znajomi przy trzecim stole. Jakoś tak sami się rozsiedli.
Choć być może winietki byłyby dobrym pomysłem, bo gdyby nie interwencja naszych starszych to kilka osób chciało usiąść na miejscach pary młodej i świadków (czyt. 6 miejscówek, ale raczej widać że były to nasze miejsca, hehe :ehem:).



bujawoblokach - 2008-11-27 18:43
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  a ja dla odmiany mam pytanie natury organizacyjnej gdy już faktycznie zdecydujemy się na winetki. Nurtuje mnie jedna rzecz i Wy dziewczyny napewno rozwiejecie moje wątpliwości :ehem:
co dzieje się wtedy gdy np. po kościele zostaną "doproszeni" przykładowo przez rodziców jacyś dodatkowi goście (bo wiadomo, czasem pojawi się ktoś niespodziewany bądź prosi się kogoś kto jest na mszy, jakąś delegacj z zakładu pracy itp.) - wtedy już sadza się ich tak o, tam gdzie można szybko dodać miejsce? albo odwrotny przykład, bardziej zaburzający nasz winetkową koncepcję ;) - gdy ktoś nie przyjdzie, bo różnie to bywa, a goście już usiądą na swoich wyznaczonych miejscach, to na miejscach nieobecnych zostają do końca wesela takie brzydkie "dziury"??
sama zasnanawiam się nad winetkami i jestem bardzo bardzo za, ale te kwestie nie dają mi spokoju :p:



martucha84 - 2008-11-27 19:46
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez bujawoblokach (Wiadomość 9886230) a ja dla odmiany mam pytanie natury organizacyjnej gdy już faktycznie zdecydujemy się na winetki. Nurtuje mnie jedna rzecz i Wy dziewczyny napewno rozwiejecie moje wątpliwości :ehem:
co dzieje się wtedy gdy np. po kościele zostaną "doproszeni" przykładowo przez rodziców jacyś dodatkowi goście (bo wiadomo, czasem pojawi się ktoś niespodziewany bądź prosi się kogoś kto jest na mszy, jakąś delegacj z zakładu pracy itp.) - wtedy już sadza się ich tak o, tam gdzie można szybko dodać miejsce? albo odwrotny przykład, bardziej zaburzający nasz winetkową koncepcję ;) - gdy ktoś nie przyjdzie, bo różnie to bywa, a goście już usiądą na swoich wyznaczonych miejscach, to na miejscach nieobecnych zostają do końca wesela takie brzydkie "dziury"??
sama zasnanawiam się nad winetkami i jestem bardzo bardzo za, ale te kwestie nie dają mi spokoju :p:
hmm ja niedopraszam niekogo w kosciele.. bo jesli chce kogos zaprosic to odrazu a nie pod kosciolem....zreszta bym sie dziwnie czula sama dostajac zaproszenie pod kosciolem.. wiec niechce nikogo stawiac w takiej sytuacji.. a co do braku kogos.. to ja poprosze o potwierdzenia..... na sali mam podac 10 dni wczesniej orientacyjnie.. a 3 dni wczesniej ostateczna ilosc.. wiec bede wtedy wiedziala kto przyjedzie i tylko bede ch usadzac.. a jesli zday sie ze ktos w ostatniej chwili niebedzie mogl dojechac do wierze ze to bedzie jakies 1 gora 2 miejsca wiec niebedzie rproblemu z poluznieniem osob obok.. poprostu po obiedzie kelnerki zabiora te talerzyki a reszta sie lekko rosunie... zreszta w tracie wesela i tak czesc sie bawi czesc siedzi wiec niewidac tak odrazu ze jest dziura....



nikicia - 2008-12-11 18:10
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Witam czy jesteście tego zdania że rodzice powinni siedzieć blisko pary młodej?tak mi powiedziały kolezanki a my chcielismy blisko nas umiescic znajomych (nie liczac świadków) :rolleyes:



misiaminia - 2008-12-11 18:17
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Nikicia moi rodzice na pewno nie będą siedzieć przy naszym stole tak jak Ty planujemy by siedzieli z nami przyjaciele rodzice będą w swom gronie rodziny znajomych w którym zdecydowanie lepiej będą się czuli niż siedząc z nami
Myślę że większość osób postępuje podobnie ;)
pozdrawiam :*



andziat - 2008-12-11 21:06
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nikicia (Wiadomość 10048101) Witam czy jesteście tego zdania że rodzice powinni siedzieć blisko pary młodej?tak mi powiedziały kolezanki a my chcielismy blisko nas umiescic znajomych (nie liczac świadków) :rolleyes: w sumie to zależy tylko od was, ale np. wiem, że w niektórych regionach Polski (np. w Nowym Sączu) tak jest, że przy stole z Młodymi siedzą rodzice a świadkowie z gośćmi, natomiast w Warszawie (przynajmniej ja zawsze byłam na takich weselach) z Młodymi siedzą świadkowie i ich osoby towarzyszące a rodzice ze swoimi znajomymi i u mnie właśnie tak będzie :)



nikicia - 2008-12-11 21:50
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez misiaminia (Wiadomość 10048210) Nikicia moi rodzice na pewno nie będą siedzieć przy naszym stole tak jak Ty planujemy by siedzieli z nami przyjaciele rodzice będą w swom gronie rodziny znajomych w którym zdecydowanie lepiej będą się czuli niż siedząc z nami
Myślę że większość osób postępuje podobnie ;)
pozdrawiam :*
i ja chyba tez tak zrobie :cmok: zreszta sami rodzice chyba nie chcieli by siedziec przy nas tylko z rodzina ze znajomymi swoimi ...ja osobiscie nie jestem przekonana do karteczek i ustalania miejsc ale moja kuzynka byla na takim weselu i byla bardzo zadowolona ...ja bylam na roznych weselach gdzie nie bylo karteczek i powiem ze czasem bylo kiepsko :( raz bylo tak u znajomych ze siedzielismy kolo osob starszych -i niby nie jestem przekonana do karteczek ale jakos zastanawiam sie nad nimi :ehem:



misiaminia - 2008-12-11 22:18
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez nikicia (Wiadomość 10051333) -i niby nie jestem przekonana do karteczek ale jakos zastanawiam sie nad nimi :ehem: Ja też nie jestem do nich przekonana nie potrafiłabym ustalić gdzie kto z kim ma siedzieć ale przeraża mnie myśl że koło mnie mogła by siąść moja szwagierka bo pomyśli że ona powinna siedzieć w centrum :mad: jeszcze mam czas ale muszę się nad tym porządnie zastanowić



giselle83 - 2009-01-29 11:53
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  bez urazy, ale problem jest bez sensu i pyt.jak to gdzie? tam gdzie mu wygodnie i gdzie ma wolne miejsce. takie planowanie czasami jest kiepskie w skutkach, bo i tak ludzie sie na weseleach z reguly nie znaja, to co to za roznica. ew.trzeba uwazac na tych co sie nie lubia.



Assol - 2009-01-29 12:42
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Witam,
na moim slubie, ktory sie odbedzie 8.08.2009 :jupi: na pewno bede karteczki, zeby nie bylo zamieszania. Przy nas bede siedzieli swiadkowie i przyjaciele a rodzina nieco dalej. Jakas nie chce mi sie w tym dniu za bardzo z nowa mamusia :bunia: gawedzic i patrzec jak rodzina pije wodke za nasze zdrowie :p:
Nie powinni sie obrazic a nawet jesli to ich sprawa :ehem:



Alicja z Krainy Czarów - 2009-01-31 09:06
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  u mnie również będą winietki -bez nich będzie spore zamieszanie. Stół przy młodych ma kształt litery L, obok znajdują się podłużne stoły ok 12 osobowe. Chcemy tak podobierać gości aby każdy czuł się dobrze w swoim towarzystwie. Byłam na weselu z podobnym ułożeniem stołów - bez winietek - i panowało spore zamieszanie. Rodzina nie wiedziała gdzie siąść, niektórzy znajomi musieli się rozdzielać, bo ktoś kogoś podsiadł...itp.

poza tym zauważyłam jedno: jak nie ma winietek to ludzie zamiast czekać na parę młodą lecą zajmowac sobie miejsca :/



mimi27 - 2009-02-02 19:53
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Witam, ja także zastanawiam sie nad winietkami, a właściwie to jestem już do nich przekonana, mój narzeczony również, ale jak powiedzialam o moim pomyśle mojej mamie, to tylko sie zdenerwowała i powiedziała, że jak chce to moge zrobić karteczki dla moich znajomych i rodziny mojego narzeczonego, ale na pewno nie dla naszej rodziny.. nie wiem co zrobić :confused: a co na pomysł winietek Wasi rodzice??



martucha84 - 2009-02-02 20:55
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez mimi27 (Wiadomość 10791043) Witam, ja także zastanawiam sie nad winietkami, a właściwie to jestem już do nich przekonana, mój narzeczony również, ale jak powiedzialam o moim pomyśle mojej mamie, to tylko sie zdenerwowała i powiedziała, że jak chce to moge zrobić karteczki dla moich znajomych i rodziny mojego narzeczonego, ale na pewno nie dla naszej rodziny.. nie wiem co zrobić :confused: a co na pomysł winietek Wasi rodzice?? pogadaja z mama powiedz wszystkie za i przeciw.. i moze na spokojnie cos sie uda zrobic... albo poprostu daj jej ten watek do przeczytania.. tylko nieukrywaj ze sa za i przeciw i podejmijcie WSPOLNA decyzje...
my jestesmy za winietkami, moja mama tez tata jesc scepytczny ale mowi ze bedzie wygodniej wiec spoko.. a przyszli tesciowie tylko na nas patrza i nic nie mowia.. wiec jak nie mowia to ja uznaje to za aprobate



Alicja z Krainy Czarów - 2009-02-03 08:16
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  mimi27 myślę, że musicie to spokojnie przedyskutować. Powiedz rodzicom dlaczego zależy Ci na winietkach. To nie jest jakaś fanaberia, rządzenie gości...itp. tylko okazanie im pomocy. Plan usadzania możecie tworzyć razem, mama z pewnością zna lepiej niektóre osoby, podpowie kto z kim dobrze się czuje (i pozuje się ważna przy tym więc może później będzie winietki chwaliła ;) ) Ja na pewno bedę tworzyć taki rozkład razem z mim TŻ mamą i odpytamy się też teściowej, tak żeby goście byli zadowolenie. Wiadomo, że nie dogodzi się każdemu ale może uda się chociaż większości :)



mimi27 - 2009-02-07 19:04
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Dzięki martucha84 i Alicja z Krainy Czarów! Spróbuję porozmawiać z mamą i zobaczymy do czego razem dojdziemy ;) Najbardziej chodzi mi o moich przyjaciół i znajomych - praktycznie nie znają się nawzajem i nie znają pozostałych gości - dlatego nie chciałabym, żeby ktoś się gdzieś zaplatał i musiał siedzieć w towarzystwie starszych osób.. Oczywiście to nic złego, ale wiadomo, że każda grupa wiekowa najlepiej bawi się w swoim towarzystwie ;)



Taverney - 2009-02-08 14:14
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  winietki to naprawdę dobry pomsył, już prawie standart, do tego w eleganckim tonie...
mimi Twoja mama sama to stwierdzi na ślubie :ehem: po obiedzie i tak czasem goście robią sobie "wycieczki ludów" w inne miejsca, niż przypisane, ale i tak zachowany jest porządek od samego początku i nie ma zamieszania kto ma gdzie usiąść. Myślę, że jeśli porozmawiasz z mamą, tak jak radzą Ci dziewczyny i mama to przemyśli, to się z Tobą zgodzi.



agawoo - 2009-02-09 13:14
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Też mi się wydaje że powinnaś porozmawiać z mamą i spokojnie jej przedstawić swoje argumenty. Myślę, że uda Ci się ją przekonać, bo winietki to bardzo dobre rozwiązanie. Nie ma zamieszania ani sytuacji, że między ciocią a wujkiem zostaje jedno miejsce wolne, i jeszcze gdzieś tam jedno i jedna para, która nie ma gdzie usiąść....



mimi27 - 2009-02-09 18:58
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez agawoo (Wiadomość 10894475) Też mi się wydaje że powinnaś porozmawiać z mamą i spokojnie jej przedstawić swoje argumenty. Myślę, że uda Ci się ją przekonać, bo winietki to bardzo dobre rozwiązanie. Nie ma zamieszania ani sytuacji, że między ciocią a wujkiem zostaje jedno miejsce wolne, i jeszcze gdzieś tam jedno i jedna para, która nie ma gdzie usiąść.... Dokładnie! Do tej pory nie zwracałam na to większej uwagi będąc na weselach. Ale teraz jak wspominam niektóre z nich, gdy siadałam tam, gdzie po prostu zostało wolne miejsce, to jak najbardziej jestem za winietkami :ehem: Chcę, aby na moim weselu nie było "zbłąkanych dusz"!
Dzięki dziewczyny :cmok: Wasze posty dodają mi odwagi i wiary!



lisiwona - 2009-02-16 22:02
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Mam mały problem i liczę,że mi coś doradzicie.U mnie w rodzinie jest zwyczaj,że obok PM siadaja rodzice,obok Pana Młodego rodzice Panny Młodej,a obok niej jego rodzice.Z kolei u mojego TŻ jest zwyczaj,że obok PM siadają świadkowie.Ja bym chciała mieć obok rodziców,bo są dla mnie bardzo ważni i nie wyobrażam sobie,aby mogli usiąść gdzieś indziej,zresztą u mnie w rodzinie zawsze tak było i na weselu mojego brata i siostry.Ale jak mówie o tym TŻ to jest obużony,że wymyślam i chce mieć obok świadków i młodszych gości,aby sie nie nudzić.Na moje nudzić się nie będzie bo jako najważniejsze osoby na weselu będziemy ciągle rozrywani przez wszystkich,ale on w ogóle nie chce o tym słuchać.I teraz mam problem.Jedna z rodzin będzie obrażona,że ich zwyczaj został przerwany.Co mam zrobić?Proszę pomóżcie.



Kalex - 2009-02-17 07:36
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  ja już po ślubie, więc może coś pomogę :ehem:

My mieliśmy u siebie winietki (zresztą na 99% wesel, na których byliśmy byly winietki), DJ po toaście zaprosił gości do stołów, każydy bez problemu znalazł swoje miejsce - także z tym nie było klopotu.

Przy naszym stole siedzieli nasi świadkowie. Pomiędzy naszym stołem a reszta były po bokach małe odstępy i zaraz na początku tych stołów siedzi nasi rodzice, nie wiem w sumie siedzieli w odległości może metra-półtora od nas. Także może postaw na takie rozwiązanie. Nie wiem z jakiej części Polski jestes, ale u nas z tym nie bylo problemów, bo zawsze przy młodych siedza świadkowie, a reszte usadzasz sobie jak chcesz. Dlatego my daliśmy rodziców i rodzeństwozaraz na początku kolejnego stołu.



kliwia - 2009-02-17 08:14
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  1 załącznik(i/ów) lisiwona ja bylam ostatnio na weselu gdzie przy stole Mlodych siedzili sami mlodzi goszie niespokrewnieni - przyjaciele. Do stolu mlodych na styk byly dostawione stoly z rodzinami mlodego i mlodej. Rodzice obojga siedzieli na przeciw Mlodych. :]
Mlodzi oczywiscie siedzieli na sordku tego stolu :]
W takim ukladzie mlodzi mieli do dyspozycji swiadkow non stop - a byly bardzo potrzebni - bo wesele bylo sporawe. A i z rodzicami mogli sobie spokojnie/swobodnie pogadac.
Rozrysowalam.

Tez taka moliwosc jest uzaleniona od mozliwosci sali.



lisiwona - 2009-02-17 09:07
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  U nas będą stoły w podkowe.Jeżeli posadze rodziców obok nas,to obok nich będą chciały usiąść ciotki,wujkowie,itp,a "młodzież" usiądzie gdzieś dalej.jakbym posadziła obok świadków,to obok nich usiądą przyjaciele,a rodzice gdzieś dalej z rodziną.No i w sumie nie wiem.Wolałabym mieć obok rodziców,bo kontakt mamy z nimi świetny,obie teściowe wspaniale się dogadują,a z kolei dziewczyny świadka ani razu na oczy nie widziałam.ehhhh.Jednak mój wybranek jest uparty i nie zgadza się na posadzenie obok nas rodzicow.no i nie wiem jak to rozwiązać.



becia28 - 2009-03-06 13:06
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  lisiwona a jesteś w stanie pójśc na ustępstwo i posadzić przy jednym stole świadków oraz rodziców?

I mam pytanko do wszystkich dziewczyn - kto ustawia te winietki i kiedy, kiedy??
Czy można je wypisać recznie - czy będzie to faux pas?



anialaura - 2009-03-06 13:11
Dot.: rozsadzenie gości przy stole
  Cytat:
Napisane przez madzik1000 (Wiadomość 1376886) a u mnie przy stole z mloda para beda siedzieli swiadkowie i "mlodziez". tak bylo u mojej kuzynki i bardzo fajnie to wyszlo, bo mlodzi sobie z mlodymi gadali, a "starzy" ze starymi. a jak sie komus to nie bedzie podobalo to juz jego problem, to jest moja impreza i ma byc tak jak ja chce, a nie babcia z inna ciocia:D i ja popieram taki pomysl.Bylam na takim weselu i siwtnie to wygladalo.U mnie tez tak bedzie:D

---------- Dopisano o 14:11 ---------- Poprzedni post napisano o 14:10 ----------

Cytat:
Napisane przez becia28 (Wiadomość 11308670) lisiwona a jesteś w stanie pójśc na ustępstwo i posadzić przy jednym stole świadków oraz rodziców?

I mam pytanko do wszystkich dziewczyn - kto ustawia te winietki i kiedy, kiedy??
Czy można je wypisać recznie - czy będzie to faux pas?
Recznie:eek: absolutnie!!! chyba ze ktos potrafi pisac pieknie z ozdobnikami ale nie polecam!



andziat - 2009-03-07 08:33
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez becia28 (Wiadomość 11308670) lisiwona a jesteś w stanie pójśc na ustępstwo i posadzić przy jednym stole świadków oraz rodziców?

I mam pytanko do wszystkich dziewczyn - kto ustawia te winietki i kiedy, kiedy??
Czy można je wypisać recznie - czy będzie to faux pas?

ja też ręcznie wypisywanych nie polecam, chyba, że faktycznie ma ktoś bardzo ładne i trochę takie ozdobne pismo, bo inaczej to chyba bym się wstydziła.
byłam u znajomych w grudniu na weselu i oni sobie kupili taki grubszy i ładniejszy papier za ryzę chyba zapłacili około 20 zł i wydrukowali odpowiednią czcionką na swojej drukarce. wyszło super i ja chyba tez tak zrobię bo winietki kosztują około 2 zł za sztukę i myślę, że jest to dodatkowy niepotrzebny wydatek :)
kiedy ustawiać winietki?
myślę, że już obsługa sali weselnej ustawi, ja będę miała 14 stolików okrągłych i na każdym będzie stał numerek a przed salą będzie taki plan z numerkami stolików i z nazwiskami kto gdzie siedzi i według tego planu kelner poustawia winietki.



anialaura - 2009-03-07 09:03
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez andziat (Wiadomość 11320488) ja też ręcznie wypisywanych nie polecam, chyba, że faktycznie ma ktoś bardzo ładne i trochę takie ozdobne pismo, bo inaczej to chyba bym się wstydziła.
byłam u znajomych w grudniu na weselu i oni sobie kupili taki grubszy i ładniejszy papier za ryzę chyba zapłacili około 20 zł i wydrukowali odpowiednią czcionką na swojej drukarce. wyszło super i ja chyba tez tak zrobię bo winietki kosztują około 2 zł za sztukę i myślę, że jest to dodatkowy niepotrzebny wydatek :)
kiedy ustawiać winietki?
myślę, że już obsługa sali weselnej ustawi, ja będę miała 14 stolików okrągłych i na każdym będzie stał numerek a przed salą będzie taki plan z numerkami stolików i z nazwiskami kto gdzie siedzi i według tego planu kelner poustawia winietki.

Zdecydownie niepotrzebny wydatek jak mam dac 2zl za jedna karteczke to wole sama wydrukowac :)) 120 osob po 2zl to troche jest .Papier tanszy :))



awulus - 2009-03-08 19:33
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Dla mnie to jest oczywiste że przy MP zasiadają świadkowie :ehem: no i oczywiscie wszyscy młodzi goście. Jeżeli rodzice będą w gronie młodzierzy niktóre osoby mogą poczuć sie skrempowane. Wydaje mi sie że rodzice MP woleli by być wśród ciotek babć itd... i z nimi cieszyć sie szczęsciem dziedzi obserwując jak bawi sie młodzierz. Ja również jestem bardzo zwiazana z rodzicami i uważam ze najważniejsze by byli blisko mnie przed cała ceremonia i w czasie ślubu a na weselu niech wszyscy szaleja ;)



andzia0401 - 2009-03-11 20:59
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez lisiwona (Wiadomość 11014662) Mam mały problem i liczę,że mi coś doradzicie.U mnie w rodzinie jest zwyczaj,że obok PM siadaja rodzice,obok Pana Młodego rodzice Panny Młodej,a obok niej jego rodzice.Z kolei u mojego TŻ jest zwyczaj,że obok PM siadają świadkowie.Ja bym chciała mieć obok rodziców,bo są dla mnie bardzo ważni i nie wyobrażam sobie,aby mogli usiąść gdzieś indziej,zresztą u mnie w rodzinie zawsze tak było i na weselu mojego brata i siostry.Ale jak mówie o tym TŻ to jest obużony,że wymyślam i chce mieć obok świadków i młodszych gości,aby sie nie nudzić.Na moje nudzić się nie będzie bo jako najważniejsze osoby na weselu będziemy ciągle rozrywani przez wszystkich,ale on w ogóle nie chce o tym słuchać.I teraz mam problem.Jedna z rodzin będzie obrażona,że ich zwyczaj został przerwany.Co mam zrobić?Proszę pomóżcie.
witam.mam ten sam problem,tylko odwrotnie :) u mnie w rodzinie siedzą świadkowie przy młodych a u młodego rodzice no i... on oczywiście chce rodziców a ja świadków. i chyba mu przegadałam.:DPozwolę sobie zacytować słowa "awulus - Ja również jestem bardzo zwiazana z rodzicami i uważam ze najważniejsze by byli blisko mnie przed cała ceremonia i w czasie ślubu a na weselu niech wszyscy szaleja " popieram tą wypowiedz i jestem tego samego zdania. u mnie na weslu żeby nikt niepoczuł się urażony to wyróżnimy miejsca dla rodziców aby poczuli się równie ważni jak my :) pozdrawiam



awulus - 2009-03-13 01:31
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  My również wyróżnimy jakos miejsca dla rodziców już dawno wpadłam na ten pomysł ale jakoś mi uciekł Dobrze że przypomnialas andzia 0401 :cmok:



andziat - 2009-03-16 20:48
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  a jaki macie pomysł na wyróżnienie miejsc dla rodziców?
bo przyznam, że koncepcja mi się spodobała, tylko nie wiem jak to zrobić :)
u nas na krzesłach będą pokrowce z kokardami na oparciach
to może jakiś delikatny kwiatek przypiąć czy coś takiego :)
jak myślicie?



superslubypl - 2009-03-23 12:57
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Ja jestem za karteczkami;)



Kasiulinka - 2009-05-15 21:19
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  eh... ja też zawsze chciałam mieć obok siebie świadkową bo jednka to Ona będzie nadzorowała mój imig tego dnia i latała z pudrem żeby nosek przypudrować, pytam więc mamy jak to u Nas w rodzinie jest a Ona mi na to, zeoczywiste że rodzice siedża przy MP i Oni inaczej sobie tego nie wyobrażaja :confused: dobrze że mam troche czasu na wypracowanie jakiegoś kompromisu:o Jednka z winietek nie zrezygnujemy za nic:D



iz0lek - 2009-05-28 12:41
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Mnie jakoś nie przekonuje odgórne ustalanie gdzie kto siedzi... wydaje mi się że to tylko dodatkowy problem dla Młodych, a jeśli usadzimy obok siebie osoby które się pokłóciły a my o tym nie wiedzieliśmy to może być nieciekawie :(



fretka82 - 2009-06-02 22:19
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  u nas też będą winietki. uważam, że to świetny pomysł i nie będzie problemu, że gdzieś zostaną ot tak wolne miejsca i niektórzy musieli by się porozdzielać:eek: i wtedy nie będzie sytuacji właśnie takiej, że niektóre osoby siedzą obok tych, z którymi nie chcieli;).

też zastanawiam się nad tym czy świadkowie czy rodzice bo i tych i tych chciałabym, żeby byli nie daleko;)

Cytat:
Napisane przez andzia0401 (Wiadomość 11402071) u mnie na weslu żeby nikt niepoczuł się urażony to wyróżnimy miejsca dla rodziców aby poczuli się równie ważni jak my :) pozdrawiam super pomysł:jupi:



andzia0401 - 2009-06-03 07:48
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Dziewczyny a co myślicie zeby obko młodej pary siedzieli świadkowie a obok nich rodzice?? albo rodzice a obok nich świadkowie?? Chciałam żeby rodzice przy nas niesiedzieli ale niestety niemam na to wpływu. bo jak mam słyszeć że teściowa ma fochy to mam to gdzieś...:mur:



gabryna - 2009-06-03 11:02
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Hej dziewczyny.Powiedzcie gdzie ja mam posadzić moją mame i teściów na weselu(teściowe się nie lubią) a stół będzie w podkowę



fretka82 - 2009-06-03 13:10
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Cytat:
Napisane przez andzia0401 (Wiadomość 12588392) Dziewczyny a co myślicie zeby obko młodej pary siedzieli świadkowie a obok nich rodzice?? albo rodzice a obok nich świadkowie?? Chciałam żeby rodzice przy nas niesiedzieli ale niestety niemam na to wpływu. bo jak mam słyszeć że teściowa ma fochy to mam to gdzieś...:mur: Andziu skoro nie chcesz, żeby rodzice koło Was siedzieli i nie masz za bradzo na to wpływu to ja bym posadziła obok Was świadków a obok nich rodziców, bo chyba innego wyjścia już nie ma w tej sytuacji:(i jak masz widzieć fochy ze str teściowej to bez sensu..to jest Wasz najważniejszy w życiu dzień i ma być najpiękniejszy:-) bez fochów i kłótni:o

---------- Dopisano o 14:10 ---------- Poprzedni post napisano o 14:02 ----------

Cytat:
Napisane przez gabryna (Wiadomość 12590927) Hej dziewczyny.Powiedzcie gdzie ja mam posadzić moją mame i teściów na weselu(teściowe się nie lubią) a stół będzie w podkowę to zależy jak chcecie sobie ogólnie usadzić gości.
a kogo chcecie koło Was? jak rodzice to poprostu koło Ciebie posadź mamę a od str TŻ najpierw teścia i potem teściową będą o te 3 miejsca od siebie więc nie będą sobie aż tak bardzo wchodziły w drogę.
A jeżeli świadków to rodziców za świadkami bądź jeszcze za innymi ludźmi, bo nic nie wspomniałaś jak to ma mniej więcej wyglądać. Bo jak z Wami będą siedzieć młodzi ludzie tzn znajomi itp to jeszcze można zrobić tak, że rodziców można osobno posadzić z ich rodzinami.



gabryna - 2009-06-03 20:38
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Najgorsze jest to że ja sama jeszcze nie wiem jak kogo posadzić i kto ma koło mnie siedzieć-bo wszyscy chcą



molly18 - 2009-06-25 10:42
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Ja tez nie wiem jak to bedzie z usadzaniem u mnie. Na pewno jednak przy nas beda siedzieli swiadkowie. Choc ja z moja mama jestem bardzo zwiazana i wlasciwie to chyba wolalabym miec ja obok siebie. Jednak moi rodzice rozwiedli sie gdy bylam mala, zarowno moja mama jak i tata maja nowych wspolmalzonow. Rodzice zyja w zgodzie ze soba i ja mam dobry kontakt zarowno z tata, jak i z ojczymem. Ale z tego powodu stwierdzilismy ze lepiej bedzie jak obok nas usiada swiadkowie. Stol bedziemy mieli w podkowe i nie wiem teraz czy lepiej zeby obok swiadkow siedzieli rodzice, czy juz mlodych tam posadzic. Czy moze rodzice naprzeciwko nas? Na szczescie jescze troche czasu zostalo (slub 18.09.2010) i mam nadzieje, ze do tej pory cos sie wymysli wspolnymi silami :)

gabryna mi sie wydaje ze skoro u Ciebie wszyscy chca, to wybierz tych ktorych Ty chcesz, a reszta powinna to uszanowac :)



Harrods - 2009-06-25 14:15
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  Na naszym weselu, obok nas siedzieli świadkowie, a następnie nasi przyjaciele i na końcu całe rodziny. Na wszystkich weselach na których byłam (czyli chyba 9) tak właśnie było. Nigdy nie spotkałam się z tym, żeby to rodzice siedzieli obok młodych.

No bo tak w sumie organizacyjnie to jak to załatwić. Jakby obok młodych usiedli rodzice, to obok nich byłaby z kolei reszta rodziny, a znajomi dalej? Bo jak inaczej: młodzi - rodzice - świadkowie - przyjaciele? Z reguły rodzice wolą siedzieć w gronie rodziny, bo się znają i tak dobrze się bawią.



ela_86 - 2009-06-27 21:44
Dot.: Kto gdzie siedzi na weselu?
  koło nas będą siedzieć świadkowie, też się nigdy nie spotkałam żeby było inaczej.....
i są 2 stoły, przy jednym nasi znajomymi i młodzi z rodziny, a przy drugim rodzice i reszta rodzin :)



carolans - 2009-07-20 10:30
Dot.: Kto zajmuje się usadzaniem gości?
  a jak usadzacie dzieci? moim zdaniem dzieci takie od 5-6lat powinny mieć swoje miejsce wydzielone, a nie między dorosłymi. Wiem że u mojego tż to strasznie przeżywają ze dzieci muszą być wśród dorosłych że niby dobrze się bawią... ja napewno będę robić osobne miejsce dla maluchów, a jak wy rozwiązujecie tą kwestię. i czy do was przychodzą goście z bardzo małymi dziećmi (1-3latka)?

co do usadzania gości to jestem za winietkami i obok PM swiadkowie i młodzi, dalej starsi.
Zastanawiam się jeszcze nad okrągłymi stołami na 8 osób, i nie wiem czy to nie jest większy problem z rozsadzeniem.



andziat - 2009-07-20 19:58
Dot.: Kto zajmuje się usadzaniem gości?
  jeśli chodzi o stoliki okrągłe, to powiem szczerze, że dla mnie usadzenie gości było bardzo proste, do tego bardzo się cieszyli, że mają dużo miejsca, nie muszą się rozpychać łokciami i wszyscy się doskonale widzą :) takie stoliki zawsze były moim marzeniem a i gościom przypadły do gustu, teraz wszystkie koleżanki powiedziały, że chcą mieć okrągłe stoliki u siebie na weselu.

jeśli chodzi o dzieci to u mnie było troje: 3 lata, 7lat i 9 lat. Pierwsza dwójka to dzieci mojego rodzonego brata, w tym starsze to mój chrześniak i nie wyobrażam sobie żeby ich nie było, najstarsza to dziewczynka - znajomi chcieli z nią przyjść ale od razu im powiedziałam, że jest tylko 3 dzieci iże będą z nią siedzieć - zgodzili się. Wyszło super bo był to stolik 7 osobowy troje dzieci i 4 dorosłych - czuli się ze sobą świetnie :)
Byłam na weselu u znajomych u których było 16-cioro dzieci ! Zrobili dla nich osobny stół, na którym było pełno słodyczy, dzieciaki bawiły się super i rodzice mieli spokój :) U nich na weselu akurat nie było okrągłych stolików.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fotoexpress.opx.pl



  • Strona 4 z 5 • Zostało znalezionych 698 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5
    Kto gdzie siedzi na weselu?
     
     
    Pokrewne
     
     
       
    Copyright Š 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates